צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    ניצול פטור ממס – התושב החוזר – אבי קורן ושעוני היוקרה

    מדינת ישראל מציעה כבר כמה שנים פטור ממס והקלות כלכליות שונות לתושבים חוזרים, במטרה לעודד אותם לחזור לגור בישראל. אך מסתבר שיש מקרים בהם תושבים חוזרים מנצלים את הפטור ממס כדי להעלים הכנסות ומיסים, כפי שניתן לראות בחשדות בפרשת אבי קורן ושעוני היוקרה – נסכם את הפרשה הצבעונית שעלתה לאחרונה לכותרות.

    הסבר קצר על הפטור ממס לתושב חוזר

    מדינת ישראל החלה לפני כמה וכמה שנים להציע לתושבים חוזרים פטור ממס על הכנסות מחו"ל למשך 10 שנים מיום חזרתם להתגורר בישראל, זאת כדי לעודד חזרה של אנשי עסקים ואנשים בעלי הון לישראל. הפטור מאפשר פטור מתשלום מס על הכנסות שמקורן בחו"ל אך גם על הדיווח של אותן הכנסות. רק מהסבר כללי ותמציתי זה ניתן לראות כי קיים כאן פתח להשחתה ולפעילויות מרמה שמטרתן העלמת הכנסות ומיסים – בין אם בישראל או במדינה אחרת בחו"ל. הפטור הזה נמצא בכותרות גם בהקשר אחר – פומבי יותר – בתיק 1000 שבו מעורב רה"מ בנימין נתניהו ואשר בו לפי החשדות, איש העסקים ארנון מילצ'ן פעל מול נתניהו כדי להאריך את הפטור הזה בעוד 10 שנים.

    הברחת שעוני יוקרה ותכשיטים – החשדות בפרשה

    פרשת העלמת המס וההכנסות וההברחה שבה החשוד המרכזי הוא אבי קורן תפסה כותרות גם בגלל הסכומים וגם בגלל ה"צבעוניות" שלה. לפי רשות המיסים, זוהי דוגמא אחת מיני לא מעט דוגמאות לניצול הפטור ממס לתושב חוזר כדי לשלם פחות מיסים ולהימנע מתהליכי החוק לגבי דיווח פיננסי ומניעת הלבנת הון.

    מדובר על תושב חוזר מבלגיה, בן 35 בלבד. הוא חזר לישראל וקבע את מקום מגוריו בסביון, כאשר דמותו מוכרת בתחום חיי הלילה והוא באופן כללי איש עסקים בולט – מבחינה זו שהוא מקפיד ללבוש בגדי יוקרה, לנסוע ברכבי יוקרה נדירים וכיוצא באלו. החשדות נגדו וכנגד עוד כמה אנשים שהוא העסיק באופרציה שלו הם שהוא הבריח לישראל כמות גדולה מאוד של שעוני יוקרה ותכשיטים, מבלי לדווח על כך.

    לפי חומרי החקירה שפורסמו, קורן הבריח במכס שעונים של מותגים בינלאומיים מוכרים מאוד כגון רולקס, פאטק פיליפ ואחרים – אשר נמכרים בשוק הישראלי במחירים אסטרונומיים של עשרות ומאות אלפי שקלים ליחידה, זאת לצד תכשיטים שונים. הפריטים נמכרו בהמשך ללקוחות ישראלים בעלי אמצעים ובמחירים נמוכים יותר מאלו בשוק המקומי, אך מבלי לדווח על העסקאות לרשות המיסים – כנדרש כי ההכנסה היא מישראל ולא מחו"ל. קורן עצמו לא ממש ניסה להסתיר שהוא משווק שעוני יוקרה ופרסם את הנושא באינסטגרם, הרשת החברתית הוויזואלית והפופולארית מבית פייסבוק, כאשר בין הלקוחות נמצאים כביכול כדורגלנים מוכרים ו"סלבריטאים" אחרים מישראל.

    רשות המיסים טוענת כי קורן העלים הכנסות – שמקורן בישראל ממכירת השעונים – בסכום של כ-6 מיליון ש"ח. בפשיטה על ביתו בסביון לאחר הפיכת החקירה לחקירת עבירות מס גלויה נמצאו כספים רבים במזומן וכן 4 שעונים יוקרתיים, לפי הפרסום.

    עבר של עבירות מס וקנסות

    מרכיב מהותי בפרשה הרחבה שנחשפה לגבי אבי קורן, הברחת שעוני היוקרה ומכירתם בישראל תוך העלמת הכנסות ומיסים הוא שזו אינה הפעם הראשונה שקורן מסתבך בתחום זה. בעבר כבר נתפס מבריח לישראל שעונים יוקרתיים ונדרש לייצא אותם לחו"ל וגם שילם בגין כך קנסות בשווי כולל של 900,000 ש"ח, כאשר סה"כ הוא נתפס לגבי 11 שעונים בלתי מדווחים.

    מטעמו של אבי קורן ועורכי דינו נמסר כי הוא אינו אשם בביצוע העבירות המיוחסות לו וכי בסה"כ מדובר על איש עסקים לגיטימי שלו פעילות בינלאומית של מכירת שעוני יוקרה שאותה הוא מנסה להתחיל להפעיל גם בישראל, בין היתר באמצעות הקמת חנות ייעודית לנושא בקניון TLV.

    אנו במשרד עו"ד בועז ראובן המשיך לעקוב ולעדכן בפרשה צבעונית זו של עבירות מס, העלמת הכנסות וניצול פטור לתושב חוזר.

      דילוג לתוכן