צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    משטרה בינלאומית – האינטרפול המפורסם

    האינטרפולאותו ארגון משטרה בינלאומית מפורסם ששמו עולה לא אחת בסרטי מתח וסדרות טלוויזיוניות למיניהן. האינטרפול מהווה את הארגון המשטרתי הבינלאומי הרשמי והגדול ביותר, עם 192 מדינות חברות. תפקידה של משטרה בינלאומית אינו אכיפה אלא לשמש גוף מודיעין ואיסוף מידע כדי לסייע למשטרות מקומיות בכל המדינות החברות לבצע את תפקידן, כמובן בעיקר בפשיעה בינלאומית ותוך הסתמכות על תשתית טכנולוגית ואנושית מתקדמת ויעילה במיוחד. משרד עו"ד בועז ראובן מתמחה בתחומים משפטיים רבים, כולל משפט בינלאומי ודינים כלכליים מקומיים ועולמיים, כך שיש למשרד ניסיון עשיר ומוצלח בתיקי משטרה בינלאומית.

    מידע לגבי האינטרפול

    השם אינטרפול הוא כיום קיצור המונח האנגלי של משטרה בינלאומית (International Police). הארגון הוקם ב-1923 ומאז עבר שינויים רבים, כאשר כיום מפקדת הארגון נמצאת בליון שבצרפת והוא מעסיק כ-800 עובדים מכ-100 מדינות שונות, כולל משרדים במיקומים אסטרטגיים ברחבי העולם. חזון הארגון הרשמי הוא לחבר בין גופי משטרה בכל הועלם ולהפוך את העולם למקום בטוח יותר. המטרות האסטרטגיות של האינטרפול הן:

    • לשמש כמרכז העולמי למידע ולשיתוף פעולה בין רשויות אכיפת חוק.
    • לספק ולאפשר יכולות שיטור חדשניות ומתקדמות אשר תומכות במשטרות המקומיות במלחמה ומניעת פשעים פליליים בינלאומיים.
    • להוביל גישות חדשניות בשיטור.
    • לאסוף, לנתח ולהפיץ מידע חשוב ומאורגן לגורמי אכיפת חוק בכל העולם, בצורה יעילה וחכמה.
    • לאחד משאבים ומבנים ארגוניים לביצועים תפעוליים משופרים ואיכותיים יותר עבור המדינות החברות.

    באופן מעשי, האינטרפול מציע למשטרות וגורמי אכיפת חוק במדינות החברות תשתית של ידע, כלים מעשיים וטכנולוגיות לשיפור עבודת המשטרה ולמלחמה בפשיעה פלילית בינלאומית. למשל באמצעות תשתית מידע מהירה ונגישה, איסוף מודיעין על חשודים ונאשמים בפשיעה פלילית חוצת גבולות, העברת מידע מהותי וחשוב למשטרות בעולם, ניהול רשימות מבוקשים, הנפקת צווי מעצר בינלאומיים וכן הלאה.

    עורך דין מומחה לתיקי משטרה בינלאומית

    אמנם המשטרה הבינלאומית מחברת בין משטרות וגורמי אכיפת חוק ברחבי העולם, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ניתן וכדאי להיעזר בשירותי עורך דין מומחה לאינטרפול כדי לטפל בהיבטים שונים הקשורים לפעילות הגוף הבינלאומי הנרחב הזה. פנייה רשמית לאינטרפול או לוועדה לפיקוח על תיקי אינטרפול (גוף עצמאי) של אזרחים פרטיים יכולה להיעשות  ע"י עורך דין המתמחה בתחום ועם ייפוי כוח מיוחד הניתן לאותו גורם משפטי – הגשת בקשה מחייבת עמידה בתנאי סף מסוימים של האינטרפול. פעולות שעורך דין מומחה לאינטרפול יכול להידרש לבצע כוללות למשל:

    • בקשת בדיקה האם שמו של אדם כלשהו נמצא בתיקי האינטרפול ו/או האם קיים צו מעצר בינלאומי לאותו אדם – למשל ישראלים שהיו מעורבים בפלילים בחו"ל בעברם ורוצים לדעת האם עדיין קיים נגדם צו מעצר או האם הם יכולים לצאת מגבולות ישראל בבטחה.
    • בקשת לתיקון מידע על אדם בתיק האינטרפול שלו – עקב הליך משפטי, שינויים רלוונטיים וכיוצא באלו.
    • בקשה לביטול צו מעצר בינלאומי שהוצא עבור אדם ע"י האינטרפול.
    • בקשות הסגרה ממדינה בחו"ל בחזרה לישראל, לאחר מעצר עקב קיומו של צו מעצר בינלאומי גלוי או סמוי.

    חשוב לציין כי רק עורך דין עם ייפוי כוח מתאים רשאי לבצע פנייה רשמית לאינטרפול ולוועדה המפקחת, למשל לצורך בקשות קבלת מידע על תיק אינטרפול, בירור לגבי קיומו של צו מעצר בינלאומי נגד אדם (הודעה אדומה) או בקשה לשינוי/מחיקה בתיק לגבי אדם. כל התנהלות מול רשויות האינטרפול וגופי המשטרה הקשורים למקרים ספציפיים מחייבת מקצועיות חסרת פשרות יחד עם הבנה מהותית של מודל הארגון, נהלי עבודה, התרבות הארגונית באינטרפול, צורת הגשת הבקשות וכמו כן היכרות עם החוק הבינלאומי והחוקים המקומיים הרלוונטיים בכל מדינה הקשורה למקרה.

    כך שלא כל עורך דין יכול לבצע הליכים מורכבים אלו בהצלחה. במקרים בהם האינטרפול מעורב ורלוונטי, הפנייה הישירה לארגון היא לרוב היעילה ביותר, משמעותית יותר יעילה מאשר פנייה רשמית למשטרת ישראל לקבלת מידע או למחיקת צווי מעצר ושינויים בתיקי משטרה בינלאומית עבור אדם פרטי.

      דילוג לתוכן