צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    עורך דין מצרים

    מצרים היא מהמדינות החשובות בעולם הערבי ובמזרח התיכון, שכנה של ישראל עם יחסים מורכבים מאוד בין שתי המדינות  אך עדיין יחסים תחת הסכם השלום ההיסטורי. מצרים עברה תהפוכות פוליטיות, צבאיות וכלכליות בשנים מאז נפילת הנשיא מובארק אך כיום מציגה סימנים של התאוששות ברוב הגזרות  ביטחונית, כלכלית, תיירותית ופוליטית. הסכם השלום בין ישראל ומצרים מאפשר לישראלים לעבור למדינה השכנה לנו באפריקה, למטרות תיירות ועסקים בעיקר. 

    מעבר זה של ישראלים למצרים למטרות של תיירות ועסקים מייצר מצבים בהם יש צורך בשירותים משפטיים במצרים, שירותים הניתנים ע"י עורך דין ישראלי "ידידותי למשתמש" הישראלי אך כזה אשר בקיא גם בנושאים הרלוונטיים לצורך המשפטי של לקוחותיו בהקשר למצרים. משרד עו"ד בועז ראובן מציע בדיוק שירות מסוג זה לישראלים במצרים ולגורמים המעוניינים בשירותים משפטיים ועסקיים לגבי כניסה למשק המצרי. 

    קצת על מצרים עבירות מס של עצמאים

    מצרים היא המדינה בעלת הכי הרבה תושבים מבין מדינות ערב, עם כמעט 100 מיליון תושבים – שרובם המכריע מתגורר לאורך נתיבו של נהר הנילוס ובעיקר באזור קהיר והדלתא של הנילוס שבה הנהר העצום נשפך לים התיכון בצפון-מזרח מצרים. מצרים גובלת בישראל וגם ברצועת עזה בחלקה הצפון-מזרחי, כאשר מצפון לה נמצא הים התיכון. מדינות שכנות נוספות למצרים כוללות את סודאן (צפון סודאן) מדרום לה, לוב במערב ובנוסף ירדן חולקת גבול עם מצרים לאורך מדבר סיני ומעבר לים סוף נמצאת סעודיה הקרובה למצרים גיאוגרפית וכיום גם מבחינה מדינית-פוליטית. מצרים משתייכת פוליטית למדינות ערב ולמזרח התיכון, אך גיאוגרפית היא כמובן נמצאת באפריקה, בפינה הצפון-מזרחית של היבשת הענקית והמרתקת הזו.  

    התמ"ג לנפש במצרים עומד על נתון נמוך של כ-12,500$ והמטבע המקומי הוא הלירה המצרית (EGP). מצרים נמצאת באותו אזור זמן כמו ישראל. קהיר, בירת מצרים, היא העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר באפריקה ובמזרח התיכון. מבחינת הכלכלה המצרית, זו מתפתחת ומשתפרת מאז ההפיכה כנגד מובארק ומאז החזרה ליציבות מסוימת עם כניסתו לתפקיד הנשיא של איש הצבא לשעבר והנשיא הנוכחי א-סיסי. רוב כלכלת המדינה מתבססת על מגזר התעשייה המהווה כשליש מהתמ"ג וכולל לא מעט מותגים ישראלים המייצרים חלק ממרכולתם במצרים, כאשר בנוסף מגזר התיירות הוא נדבך חשוב למשק המצרי. פעילות חקלאית אחראית ל-40% מסך המועסקים במצרים. פעילות כלכלית של ייצוא נפט ובעיקר גז טבעי עלתה מאוד בעשורים האחרונים והיא כמובן גם חשובה לכלכלה המקומית.  

    נציין כי מבחינה כלכלית תעלת סואץ המחברת בין האוקיינוס ההודי לים האדום ואז לים התיכון היא עדיין גורם חשוב המכניס מט"ח למצרים בהיקפים רבים, התעלה גם מספקת למצרים השפעה כלכלית-גלובלית מסוימת בהקשר לפעילות סחר בינלאומי. התעלה מקצרת משמעותית את הדרך של אוניות משא ומטען מאסיה לאירופה וחוסכת את הצורך להקיף את יבשת אפריקה. מצרים גובה מס מעבר מכל כלי שייט העובר בתעלה.  

    שירותים משפטיים במצרים  עו"ד בועז ראובן 

    משרד עו"ד בועז ראובן מתמחה במיסי, משפט פלילי-כלכלי, שוק ההון ומשפט בינלאומי. לאורך השנים המשרד ליווה כמה וכמה תיקים במצרים או בעלי הקשר למצרים, הן במישור הפרטי-פלילי והן במישור העסקי עבור גופים ישראלים ורב לאומיים עם פעילות עסקית במצרים או כאלו שביקשו להיכנס לפעילות במשק המצרי.  

    מבחינה כלכלית ועבור כניסת משקיעים ישראלים, המשק המצרי עשוי להיות מורכב לכניסה מסיבות רגולטוריות, בירוקרטיות ולעיתים אף פוליטיות, אך כאשר מנווטים נכון את התהליך ניתן בהחלט לייצר הצלחות. שירותים משפטיים למטרות עסקיות במצרים כוללים, בין היתר, ייעוץ לגבי מיסוי בישראל ובמצרים, הקמת פעילויות עסקיות וחברות במצרים, ציות לרגולציה ועמידה בבירוקרטיה המצרית לגבי עסקים זרים, חוזים והעברת סחורות בין ישראל למצרים או בכיוון ההפוך.  

    במישור הפלילי, מעת לעת ישראלים מסתבכים בענייניים פליליים או נחשדים בכך מעבר לגבול המצרי, מצב לא נעים בהחלט ואשר מחייב ליווי משפטי מדויק, זהיר, מקצועי ובעל יכולת דינמית להתאים את המהלכים המשפטיים למציאות בשטח כדי לקדם אופטימאלית את האינטרסים של לקוחות פרטיים ישראלים במצרים או בתיקים עם הקשר כלשהו למצרים.  

     

    *המשרד לא עוסק בנושאי "ויזות / אשרות שהייה"

      דילוג לתוכן