צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    עורך דין ליטא

    ליטא היא מדינה הנמצאת בצפון אירופה, אחת מתוך שלוש המדינות הבלטיות לחופו שלך הים הבלטי יחד עם לטביה ואסטוניה הצפוניות יותר. ליטא הפכה עצמאית מברה"מ כבר בתחילת 1990 והמדינה התפתחה משמעותית ובמהירות לאחר עשורים של שליטה קומוניסטית דכאנית. היום כלכלת מדינה מפותחת, פתוחה ותחרותית והמדינה חברה מלאה באיחוד האירופי ובגוש האירו.

    משרד עו"ד בועז ראובן מתמחה, בין היתר, גם במשפט בינלאומי ובמתן שירותים משפטיים בחו"ל ללקוחות ישראלים, פרטיים ועסקיים, כולל שירותים מותאמים אישית של עורך דין בליטא. המשרד עוסק גם בתחומי מיסוי, משפט פלילי, משפט כלכלי, שוק ההון, חוזים ועוד נושאים משפטיים מגוונים עם מקצועיות חסרת פשרות והצלחות מוכחות.

     

    פרטים חשובים אודות ליטא

    ליטא גובלת ממערב בים הבלטי (שוודיה נמצאת מעברו השני), עם לטביה מצפון, בלארוס ממזרח ומדרום היא חולקת גבול עם פולין ועם המובלעת הרוסית של קאלינינגרד. בעבר, הייתה במדינה קהילה יהודית גדולה ומפותחת מאוד, שהיוותה 7.5% מהאוכלוסייה, רובה התרכזה בערים המרכזיות דוגמת וילנה או קובנה. רוב הקהילה הושמדה בתקופת השואה.

    כיום אוכלוסיית המדינה מונה כ-2.8 מיליון תושבים, בירתה היא וילנה והמטבע הרשמי במדינה הוא כאמור האירו האירופי – עובדה המעידה על ההתפתחות הכלכלית בליטא ועל חוזקו ויציבות ושל המשק המקומי. כלכלת ליטא מפותחת וממשיכה לצמוח, היא מבוססת בעקיר על ייצוא סחורות חקלאיות ועץ, מגזר טכנולוגיה מגוון וגדול, תעשיית מכונות וכלכלת שירותים נרחבת. המדינה גם ידועה בנופיה המרשימים והיפים, היסטוריה עשירה ועבר והווה עם תרבות מפותחת ונרחבת מאוד.

     

    עו"ד ליטא

     

    שירותים משפטיים בליטא

    עבור לקוחות ישראלים, אנשים פרטיים ועסקים, הרוצים לקיים פעילות עסקית כלשהי בליטא או זקוקים לשירות עורך דין ליטא לצורך כזה או אחר, חשוב להבין את הנוף משפטי וסוגי השירותים המשפטיים במדינה. מדובר על מדינה עצמאית, המהווה חלק מהאיחוד האירופי ובעלת היסטוריה עשירה, כולל מבחינה משפטית. כך שמערכת המשפט בליטא שונה מזו בישראל ויש להבין ולהכיר זאת בבואכם לבחור עורך דין ליטא או לקבל שירותים משפטיים בליטא.

    מתי צריך עורך דין בליטא או שירותים משפטיים בליטא?

    • בהקשר לחתימה או ניהול עסקאות מסחריות בין גורמים בליטא לגורמים ישראלים, למשל עסקאות ייבוא/ייצוא, שותפויות עסקיות, השקעות ושאר היבטים מסחריים.
    • הקמת חברות ועסקים בליטא – רישום תאגידי, נהלים ופרוצדורות חוקיות בהקמת עסקים במדינה, דירקטורים, בעלי מניות, רגולציה ועוד מכלול אלמנטים ותהליכים לישראלים המבקשים להקים חברה או עסק בליטא ובמדינות הבלטיות.
    • עורך דין לעסקאות נדל"ן בליטא – רכישה או מכירה של נכסים, השכרת נכסי נדל"ן מניב בווילנה, קובנה או ערים אחרות במדינה, תיווך, חוזים, מיסוי הכנסות נדל"ן מליטא וכן הלאה. כל אלו מצריכים ליווי של עו"ד ליטא, קל וחומר כאשר אתם מישראל ולא מקומיים ליטאים.
    • תיקים פליליים של ישראלים בליטא או בהקשר לליטא – במקרה של הסתבכות פלילית של ישראלים בליטא, קריטי לקבל ייצוג משפטי הכולל גם עורך דין ישראלי בליטא אשר פועל בשתי המדינות לטובת האינטרסים של החשוד/נאשם.
    • מיסוי בליטא – עורך דין מקומי בליטא, המתמחה במיסים, יכול לסייע בהיבטי מיסוי שיש להכיר ולבצע בתור משקיעים ויזמים זרים במדינה. עו"ד ישראלי המספק שירותים משפטיים בליטא יכול לייעץ וללוות בהקשר למיסוי ישראלי על הכנסות ונכסים במדינה הבלטית.

     

    בנוסף, הצורך בעורך דין ליטא או שירותים משפטיים במדינה עשוי להתעורר בהקשר לנושאים כמו קניין רוחני, חוזים, פתרון סכסוכים, תיקי הסגרה וכן הלאה.

     

    עורך דין בליטא או עורך דין ישראלי בליטא

    ראשית, השניים לא חייבים לסתור זה את זה ויש מקרים שהכי מומלץ ויעיל לעבוד גם עם עו"ד מקומי במדינה הזרה וגם עם עו"ד ישראלי המתמחה במשפט בינלאומי. עבור לקוחות ישראלים, זה בהחלט יכול להיות שימושי וחשוב לעבוד עם עורך דין ישראלי בליטא, המכיר את המערכת המקומית, את המשפט הבינלאומי ובו זמנית את המערכת בישראל, מה שמאפשר לו לספק פרספקטיבה ייחודית ושירותים משפטיים בליטא המותאמים בדיוק ללקוח הישראלי.

      דילוג לתוכן