צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    עורך דין פיליפינים

    הפיליפינים היא מדינת איים אקזוטית באוקיינוס השקט, דרומית-מזרחית לאסיה וצפונית למלזיה ואינדונזיה. המדינה נחשבה עבור ישראלים בעבר הלא רחוק כיעד אקזוטי ומרוחק, שהרוב לא ידוע עליו והיא אכן לא משכה אליה ריבוי של תיירים ומבקרים ישראלים. אך בשנים האחרונות מציאות זו שונה לחלוטין והישראלים "שוטפים" את הפיליפינים בהמוניהם, בעיקר לצרכי תיירות במדינה המרהיבה הזו אך גם לצרכי עסקים וביסוס קשרים מסחריים. אי לכך יותר ויותר ישראלים זקוקים לשירותים משפטיים במדינת האיים הטרופית והיפהפייה הזו  שירותים שמשרד בועז ראובן מספק. 

    הפיליפינים כוללת מעל 7,000 איים, 800 מהם מיושבים במידה כזו או אחרת. במדינה חיים כ-100 מיליון תושבים, כך שהיא מפוזרת אך בהחלט גדולה מאוד גיאוגרפית ומבחינת כמות התושבים. השכנות הקרובות ביותר לפיליפינים הן סין וויאטנם ביבשת אסיה ואינדונזיה ומלזיה מדרום באזור אוקיאניה – לכן במובנים מסחריים המדינה יכולה לשמש גשר בין כלכלות אסיה לבין הכלכלות של אינדונזיה ואוסטרליה. למרות מיקומה וההשפעה האסייתית המשמעותית, בפיליפינים קיימת עד היום השפעה ניכרת ורחבה של התרבות הספרדית, זאת משום שהאימפריה הספרדית שלטה באזור עד לסוף המאה ה-19. כך הדת השלטת במדינה היא הנצרות הקתולית ורבים משמות האנשים במדינה הם שמות בעלי הקשר ספרדי.  

    המטבע בפיליפינים הוא פסו פיליפיני (PHP) והתמ"ג לנפש הוא נמוך ועומד על סכום של כ-8,500$ לשנה. הכלכלה המקומית בפיליפינים נשענת על פעילויות מסורתיות ומיושנות יחסית, בעיקר חקלאות ועיבוד תוצרת חקלאית טרופית, מגזר תעשייה מסורתית גדול יחסית והכנסות מתיירות נכנסת שהולכת ועולה בשנים האחרונות – כולל עליה ניכרת בתיירות של ישראלים. חשוב לציין כי מקור הכנסה משמעותי וחשוב של הפיליפינים הוא הכספים שהאזרחים הפיליפיניים הרבים המתגוררים מחוץ למדינה שולחים למשפחותיהם. כ-10% מאזרחי הפיליפינים חיים מחוץ למדינתם ועובדים במדינות שונות בעולם, כאשר בדיוק כמו בישראל גם במדינות רבת אחרות העובדים הפיליפינים מבוקשים מאוד בתחומי הסיעוד. עובדים אלו מכניסים כמויות גדולות של מט"ח למדינה ומעודדים את הכלכלה המקומית. 

     

    ישראל והפיליפינים  

    כאמור, הרבה שנים לא ממש היו קשרים משמעותיים בין ישראל לפיליפינים. מעט מאוד תיירים ישראלים הגיעו למדינה – מסיבות של שיווק, קושי בהגעה, מצב בטחוני רגיש בפיליפינים ושאר סיבות – וגם מגזר היצואנים בישראל לא ממש ראה פוטנציאל רלוונטי במסחר עם מדינת האיים הגדולה. אך כיום המצב שונה וכמעט מכל הבחינות ובהחלט ניתן לומר כי קיימים קשרים הולכים וצומחים בין המדינות, במישורים רבים.  

    בכל שנה יותר ישראלים מגיעים בתור תיירים לפיליפינים, גם צעירים בטיול הגדול שאחרי הצבא שמגלים מדינה טרופית מרהיבה ביופייה ועשירה במיוחד לתיירות וגם מטיילים ותיקים ומבוססים יותר המגיעים למדינה. כמו כן, היצואנים הישראלים מגלים את הפיליפינים ויותר עסקאות מסחריות נחתמות בין שחקנים ישראלים לחברות פיליפיניות. ענף הייצוא העיקרי של הפיליפינים לישראל אינו סחורות או מוצרים אלא דווקא כוח אדם, בעיקר עובדים זרים המגיעים לישראל כדי לעבוד בסיעוד של קשישים, בעיקר בתור מלווים מלאים ואישיים של קשישים בבתיהם.  

    גם הקשרים הביטחוניים-כלכליים בין המדינות מתחזקים, מה שמביא גם לחיזוק היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לפיליפינים. נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, ביקר לקראת סוף שנת 2018 בישראל, ביקור שיצר הרבה הזדמנויות וקשרים למגזר העסקי והביטחוני בישראל.  

     

    שירותים משפטיים בפיליפינים עם משרד עו"ד בועז ראובן 

    משרד בועז ראובן פועל במודל של משרד בוטיק ושירות בהתאמה אישית מלאה, כאשר תחומי ההתמחות של המשרד וצוותו כוללים מיסוי ישראלי ובינלאומי, משפט בינלאומי על מכלול ההיבטים שבו, משפט פלילי-בינלאומי וכלכלי וייצוג משפטי בהקשר לשווקים פיננסיים. הידע המקצועי והקשרים המשפטיים המקצועיים של המשרד ברחבי העולם – כולל בפיליפינים – מאפשרים להציע שירות מדויק ואיכותי, ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד.  

    • מיסוי בישראל ומיסוי בינלאומי ליחידים וחברות בעלי נכסים ופעילויות עסקיות בפיליפינים – ייעוץ, ליווי, ייצוג, חוות דעת וכיוצא באלו. 
    • ייצוג בתיקים פליליים בינלאומיים עם מעורבות כלשהי של מערכת המשפט ו/או האכיפה בפיליפינים – תיקים כלכליים, פליליים "קלאסיים", עבירות מס וכן הלאה. 
    • שירותים משפטים בנושאי משפט בינלאומי – הונאות, חוזים בינלאומיים, עבירות מחשב, הליכי הסגרה, מכס, רגולציה עסקית, משפט ימי. 

     

    הפיליפינים היא מדינה טרופית קסומה ומיוחדת, עם מורכבויות לצד הזדמנויות לישראלים, תיירים, יזמים וחברות רב לאומיות  לשירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים בפיליפינים, משרד בועז ראובן. 

     

    *המשרד לא עוסק בנושאי "ויזות / אשרות שהייה"

     

      דילוג לתוכן