צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    תשלום חוב מס הכנסה

    חוב למס הכנסה ולרשות המיסים הוא משהו שאף אחד לא רוצה שיהיה לו, בין אם אתם נישום פרטי ובין אם אתם עסק. התנהלות חכמה, נכונה ומדויקת אמורה, בין היתר, למנוע מצב של היווצרות חובות לרשויות המס ותמיד מומלץ מן הסתם לבצע זאת מראש ולנסות למנוע חובות, בדיקות או חקירות לאי סדרים ועבירות מס. אך גם אם אתם מתנהלים לגמרי כמו שצריך מול מס הכנסה, יכול להיווצר לכם חוב – למשל מהפרשים בין המקדמות ששולמו לבין השומה הסופית ועוד מצבים שונים. נתעמק בנושא ונסביר אודות תשלום חובות למס הכנסה.

    נציין מראש שאמנם חוב למס הכנסה או לכל גורם אחר ברשות המיסים הוא לא משהו שכדאי לעבור עליו לסדר היום ובטח שלא להתעלם ממנו ולא להסדירו, אך בד בבד לא מדובר גם בהכרח על סיטואציה מאיימת או מסוכנת. ניהול חכם של התהליך – למשל בסיוע של עו"ד מיסים כאשר יש מחלוקת או כאשר מדובר על היקף חובות גדול – מאפשר סגירת החובות בצורה יעילה, הפחתה של סכום החוב, הסדרי תשלומים ושאר פתרונות מותאמים אישית וריאליים עבורכם.

    מצבים היוצרים חוב למס הכנסה

    ישנם מצבים שונים בהם יכול להיווצר חוב למס הכנסה, חלקם מצבים טכניים ושגרתיים יחסית וחלקם מצבים יותר מורכבים המגיעים דרך קנסות או חובות אחרים. חוב טכני הוא חוב סטנדרטי שנוצר למשל במסגרת התנהלות עסקית וחשבונאית רגילה של עסק, כאשר לפעמים זהו מצב בו קיומו של חוב הוא דבר "חיובי" כי הוא מעיד על כך שהכנסתם יותר כסף. כך למשל יכול להיווצר חוב טכני שכזה במצב בו שילמתם מקדמות תקופתיות למס הכנסה לפי הכנסות בכל תקופה, אך בסיכום שנתי יוצא ששילמתם מעט מדי כי בפועל הכנסתם בכל השנה יותר כסף. זה ייצור חוב מס הכנסה שיהיה עליכם להשלים לאחר קביעת השומה השנתית שלכם.

    דוגמא נוספת היא עסק קטן שאינו משלם מקדמות מס הכנסה עקב הכנסות נמוכות יחסית, אך שוב, בחישוב שנתי רשות המיסים רואה שבעצם העסק הרוויח סכום העולה על סף המס ולכן דורש תשלום חוב של מס ההכנסה המגיע. באותו האופן אגב יכול גם להיווצר חוב של מס הכנסה אליכם – אם שילמתם יותר מדי מקדמות. אז מס הכנסה יחזיר לכם את ההפרש.

    חוב למס הכנסה יכול גם להיווצר כאשר מישהו הוא גם שכיר וגם עצמאי או עובד בכמה עבודות בתור שכיר. תיאום המס אמור למנוע מצבים אלו אך לעיתים זה נעשה בדיעבד ובהחלט יכולים להיווצר הפרשי מס בין מה ששולם בפועל לבין החישוב הסופי בהתחשב בכל ההכנסות לאותו אדם. כאשר אין כוונה להעלים הכנסות ולהתחמק ממס, זהו חוב טכני שניתן לפתור בהליך פשוט ודיגיטלי של תשלום חובות למס הכנסה. נציין כי חישובים אלו וכל חישובי מס ההכנסה תקפים לאותה שנת מס עדכנית וגם 6 שנים אחורה – אז בהחלט מוצאים לעיתים חובות עבר שלא שמו לב אליהם ברשות המיסים – במקרים אלו עו"ד מיסים יכול בהחלט לסייע ולעשות סדר בכאוס הבירוקרטי והפיננסי.

    בנוסף, כמובן שחוב מס הכנסה יכול גם להיות כתוצאה מקנס שנישום קיבל בסיטואציות שונות, למשל איחור בהגשת דו"ח שנתי או תקופתי, מחדלי מס בדיווח וכן הלאה, בין אם מדובר על תיק עבירות מס של ממש או תיק שנסגר מנהלתית וללא הליך פלילי.

    בכל מקרה של קיום חוב למס הכנסה – קריטי לא פשוט לקחת את הדברים כמובנים מאליהם ולבדוק את מהות החוב, הסיבה לקיומו והאם מדובר על חוב אמיתי או על טעות פוטנציאלית של מס הכנסה.

    התהליך בפועל של תשלום חוב למס הכנסה

    אם אכן יש לכם חוב והדרישה בגינו מוצדקת ונכונה, תהליך התשלום של החוב הוא לרוב פשוט ומהיר במיוחד, כאשר היום ניתן לבצע הכל דיגיטלית דרך האינטרנט. תשלום חובות מס הכנסה מתאפשר באמצעות כרטיס אשראי דרך אתר רשות המיסים והאזור האישי שלכם וגם באמצעות ביצוע העברה בנקאית באופן דיגיטלי – כל זאת כל עוד לא מדובר על חוב בסכומים גבוהים במיוחד. לחלופין, אפשר לשלם חובות אלו בסניפי דואר ישראל עם הצגת שובר התשלום שיכול להישלח אליכם בדואר רגיל.

      דילוג לתוכן