צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    הקמת חברה בחו״ל

    העולם כיום הרבה יותר מקושר, מחובר ונגיש – קביעה זו נכונה מאוד לגבי פעילות עסקית גלובלית. מציאות זו יוצרת במקרים רבים מאוד צורך או רצון לפתוח חברה בחו"ל. בעיקר פעולה כזאת נדרשת בסיטואציות רבות מאוד הקשורות למסחר בינלאומי, רגולציה, מיסוי, כניסה לשווקים חדשים וכיוצא באלו, כאשר באופן כללי מדובר על תהליכים עסקיים לגיטימיים ומקובלים מאוד. כדי לבצע בהצלחה ובאופן מושכל תהליך של הקמת חברה בחו"ל, חשוב מאוד להיעזר בייעוץ וליווי מקצועי של גורם מומחה בתחום, בדגש על דיני מיסים ומשפט בינלאומי.

    משרד עו"ד בועז ראובן מתמחה במיסים ובמשפט בינלאומי, לצד שירותים משפטיים נוספים בארץ ובחו"ל, כולל פעילות ענפה וניסיון רחב במהלכים להקמת חברות בחו"ל, במגוון יעדים בינלאומיים. אנו מלווים אתכם לכל אורך התהליך ומיישמים את הידע שלנו בתחום כדי לספק לכם את התוצאה הסופית האופטימאלית והתאמה מלאה לצרכים ולדרישות שלכם.

    מה לגבי חוקיות הקמת חברה בחול?

    מקרים כדאיים להקמת חברה בחול

    כאמור, הנסיבות המצדיקות פתיחת חברה במדינה זרה רבות ומגוונות, אלו כמה דוגמאות מובילות ורלבנטיות:

    • עסקים העוסקים בפעילויות ייבוא וייצוא במקרים רבים יכולים לייעל ולשפר את העסק עם הקמת חברה במדינה שאיתה מתנהלים רוב קשרי המסחר.
    • כאשר עסק מוכר מוצרים או שירותים לקהלי יעד במדינה מסוימת בחו"ל או במדינות שונות מחוץ לישראל – מטעמים תפעוליים, הפחתת חבויות מס, יעילות כלכלית וכו'.
    • עסקים המספקים מוצרים או שירותים ומנהלים פעילות עסקית המוגדרת חוקית רק במדינת היעד.
    • כאשר רוצים לשמור על דיסקרטיות, סודיות או פרטיות בנוגע לבעלי מניות, דירקטורים ומשקיעים בחברה.

    מטעמי חיסכון במס

    בהחלט יש מקרים רבים מאוד בהם גורמים ישראלים מבקשים להקים חברות בחו"ל מטעמים של חיסכון בתשלומי מס. כאשר התהליך מבוצע לפי הוראות החוק והרגולציה, גם בישראל וגם בחו"ל ומועבר דיווח תקין ומלא לרשות המיסים הישראלית, זהו אף צעד לגיטימי, מקובל וחוקי לגמרי.

    מן הסתם, יש מדינות שבהן מס החברות נמוך משמעותית מישראל וישנן עוד מדינות – למרות שמשמעותית פחות מבעבר – המציעות הלכה למעשה מקלט מס ע"י שיעור מיסוי חברות נמוך מאוד. מס החברות הוא המס שמטילה מדינה על הרווחים של תאגידים הרשומים כחברות אצל רשם החברות של אותה מדינה. מבחינת מס חברות בחו"ל, יש נסיבות המציעות יתרונות להקמה של חברה במדינה כזו או אחרת, למשל פטור ממיסוי על אלמנטים עסקיים מסוימים ופעילויות שהמדינה הזרה אינה רואה ומכירה בהן כחייבות במס.

    בצורה זו,  יזמים וחברות מישראל המקימים חברת "אוף-שור" בחו"ל יכולים לחסוך הרבה כסף בתשלומי מס, בצרוה לגיטימית, מפוקחת ע"י הגורמים הרלבנטיים ושקופה.

     

    הקמת חברות בחו"ל – האם זה קשה כמו שנשמע?

    יזמים, עסקים ותאגידים אשר מעוניינים לפתוח חברות בחו"ל (חברות Off Shore) מבינים ויודעים כי כיום מדובר בתהליך לא פשוט, הן מבחינת רגולציה והן מבחינה תפעולית ומשפטית. כמובן שיש מדינות אשר מאפשרות תהליך יותר קל וידידותי להקמת חברת Offshore, אך באופן כללי הרגולציה הפכה מורכבת יותר מבעבר וגם החשיבות על ניהול מושכל, נכון ותקין של ההליך הפכה מהותית יותר.

    יחד עם זאת, עם הליווי והייצוג המתאים, התהליך יכול להיות הרבה יותר קל ממה שמדמיינים וגם הוא יכול להתנהל תוך הימנעות משגיאות יקרות ונפילה ל"בורות" משפטיים או רגולטוריים מול הרשויות בישראל או במדינת היעד.

    המציאות המשפטית, הטכנולוגית והתפעולית כיום מאפשרת לגורם המבקש לפתוח חברה בחו"ל לבצע את התהליך דרך גורם מייצג רשמי – לרוב עו"ד להקמת חברה בחו"ל - מרחוק ובלי להכריח את המיוצג לצאת מגבולות מדינת ישראל!

    האם זה חוקי לפתוח חברה בחו"ל?

    בוודאי שכן! כאמור ישנם מקרים רבים ומגוונים המצריכים להקים חברה בחו"ל או אשר יוצרים מצב בו משתלם יותר כלכלית לרשום חברה בתחום סמכות ושיפוט של מדינה זרה. כמובן שלאורך השנים בוצעו מהלכים כאלו גם מטעמים של התחמקות ממס ואפילו מטעמים פליליים אחרים, ואלו מקרים בהם המהלך הכולל אינו חוקי ומהווה חלק מסדרת פעולות לא תקינה. אך למרות זאת ולמרות  אווירה ציבורית שלילית מסוימת, בהחלט חוקי ולגיטימי לפתוח חברות בחו"ל ועסקים ישראלים עושים זאת כל הזמן, כאשר הנסיבות מצריכות זאת וכאשר התהליך מבוצע בהתאם להגדרות החוקים הרלבנטיים.

    מיסוי הכנסות מחו"ל ותכנוני מס בעזרת הקמת חברות בחו"ל

    הנושא כבר עלה לאורכו של המאמר הזה כאן, כי הוא אכן מהותי ומרכזי כל כך לנושא. שאלת המיסוי וחובת הדיווח בהקשר להכנסות של ישראלים מחו"ל ויישום תכנוני מס הכוללים חברה בחו"ל היא אחד ההיבטים המרכזיים המדגישים עד כמה חשוב לקבל ליווי שוטף של עורך דין להקמת חברה בחו"ל.

    למשל וכפי שכבר הוזכר לעיל, הקמת חברות בחו"ל כחלק מתכנון מס מהווה מהלך לגיטימי, כל עוד הוא מבוצע באופן מסודר וחוקי ותוך דיווח מתאים ומלא לרשות המיסים הישראלית, בהתאם לנדרש ולנסיבות הפרטניות של המקרה. יש לזכור כי מי שמוגדר תושב ישראל (גם תאגיד ישראלי), יכול להחזיק בחברות זרות בחו"ל, אך יש חובה חוקית ברורה לדווח לרשות המיסים על כל ההכנסות והנכסים בחו"ל, גם הכנסות עסקיות של החברה, גם חשבונות בנק בחו"ל וכיוצא באלו.

    המיסוי הישראלי על תושבי ישראל מונהג ומחושב לפי השיטה הפרסונאלית ולא הטריטוריאלית. המשמעות היא שכל מי שמוגדר תושב ישראלי או תאגיד ישראלי, חייב לדווח לרשות המיסים על כל הכנסותיו ורווחיו, גם אם אלו הופקו או הגיעו מחו"ל ואפילו אם הכסף מעולם לא הועבר לישראל. כמובן שיש אמנות מס והסכמים שונים למניעת תשלום כפל מס (בחו"ל ובישראל) ואלו מהווים מרכיב קריטי במתכון של תכנון מס חכם ולגיטימי, אך חייבים לדווח על כלל ההכנסות מחו"ל.

    כל זה בהחלט עשוי להיות מורכב ולהפוך במהירות למבלבל וסבוך מאוד חשבונאית, חוקית ורגולטורית, לכן מהותי לקבל ייעוץ וייצוג, מתחילת התהליך ובטח שגם בעת הדיווח לרשות המיסים, מגורמי מקצוע המתמחים בתחום זה בדיוק. זה כולל עו"ד לפתיחת חברה בחו"ל ורו"ח מנוסה.

     

    פתיחת חברה באירופה

    אירופה היא אחד היעדים הכלליים הכי מבוקשים ורלבנטיים עבור ישראלים המבקשים להקים חברות בחו"ל. זה הגיוני כי אירופה היא שוק קרוב אלינו ושאיתו יש לישראל קשרי מסחר מפותחים מאוד. יזמים ותאגידים ישראליים פותחים חברות רבות ביעדים אירופיים כמו שווייץ, גיברלטר, האי מאן, איי התעלה הבריטיים, מלטה ולמעשה ברוב מדינות אירופה אפשר למצוא כמה חברות שבעלי המניות שלהן ישראלים.

    אך אין ספק כי המדינה הכי פופולארית עבור ישראלים מבחינת הקמת חברות offshore באירופה היא קפריסין. קפריסין היא הקרובה ביותר לישראל, היא חלק מהאיחוד האירופי והיא מציעה תנאים מעולים למשקיעים ויזמים זרים. קפריסין, בהיותה חלק מהאיחוד האירופי בכל מובן, היא חלק משלל אמנות מס, מה שמסייע עם תכנוני מס חכמים ובטוחים יותר ובנוסף מדינת האי השכנה מיישמת מס חברות של 10% בלבד (לא מוטל על הכנסות פסיביות!)

    הקמת חברה בקפריסין, למשל, מצריכה מינוי נציג מקומי בחברה, הגדרת כתובת מקומית אמיתית בקפריסין והגשה של דו"ח שנתי לרשויות. בנוסף, התהליך יצריך פתיחת חשבון בקפריסין בתהליך יחסית ידידותי ועם מגזר בנקאות מפותח מאוד וידידותי ליזמים בינלאומיים – כאשר רצי גם לצורך זה להיעזר בשירותי עו"ד.

     

    השלבים הנכללים בשירות הליווי של המייצג בפתיחת חברה זרה

    סיוע בחשיבה ותכנון של אזור מתאים ומדינה רלוונטית לפתיחת החברה בחו"ל. תוך שיקולים רבים כמו הענף בו החברה פעילה, סקר שוק של אותו ענף באזורים שונים, בדיקת היצע וביקוש, דרישות רגולציה, מיסוי ועוד.

    הליווי כולל טיפול ועיסוק בכל הניירת, דרישות הרגולציה והביורוקרטיה מול רשם החברות של אותה המדינה, הקמה ומילוי של תקנון ההתאגדות, רישום בעלי המניות וההון, מסמכי חברה, רישום דירקטורים, הגשת תכנית עסקית אם נדרשת, הגשת בקשה להלוואה או מימון מקומי, הגשת הניירת לפתיחת חשבון בנק לחברה במדינת היעד וכל הכרוך בכך.

    בנוסף במידה ולמיוצג אין כוונה לעבוד בפועל בחברה בחו"ל אלא רק לבקר לצורכי השגחה מעת לעת, חשוב כי המייצג ילווה את המיוצג גם בנושא של מציאת משרד, פיזי או וירטואלי, או לקבוע את אופן ניהול הדברים ב"שלט רחוק".

    בגדול, עורך דין להקמת חברה בחול מלווה, מייעץ ומייצג אתכם כיזמים או תאגיד המבקשים לרשום חברה במדינה זרה, גם בתהליך הבירוקרטי והרגולטורי של הקמת החברה בפועל וגם מבחינת עמידה בדרישות החוק הישראלי וחובת הדיווח לרשויות הישראליות. עורך הדין מוודא שהתהליך כולו מתנהל בצורה תקינה, חוקית וחכמה ומונע סיבוכים עתידיים ופוטנציאליים מול שלל הגורמים הקשורים. כך שאם אתם רוצים לפתוח חברה במדינה כלשהי, מכל סיבה שהיא, אתם צריכים עו"ד מנוסה שילווה אתכם בתהליך.

      דילוג לתוכן