צור קשר

    ייעוץ משפטי אישי 24/7

    רשימת מטבעות וירטואליים

    מתעניינים במטבעות וירטואליים? פעילים בשוק הקריפטו ומחפשים אפיקי השקעה חדשים? יש לכם רווחי קריפטו ואתם לא בטוחים מה המשמעות מבחינת מיסוי, מימוש והמשך השקעה בנכסי קריפטו אחרים? משרד עו"ד בועז ראובן התפתח עם השנים בתור משרד בוטיק עם התמחות במטבעות קריפטו והיום נשמח להסביר לכם על עוד אפשרויות, עם רשימת מטבעות וירטואליים.

    בשנים האחרונות אי אפשר היה להימלט מידיעות או התעסקות במטבעות וירטואליים – אותם נכסים פיננסיים קריפטוגרפיים השואפים ליצור מהפכה ממשית ומהותית בכלכלה העולמית בכלל ובשוק המטבעות בפרט. את המהפכה הזו התחיל כמובן הביטקוין, מטבע הקריפטו המפורסם ביותר וזה שבמידה רבה קובע את הטרנד של התעשייה כולה ומוביל את מחנה התומכים במעבר לשימוש במטבעות מבוזרים ומבוססי בלוקצ'יין. אך למעשה ישנם עוד המון מטבעות וירטואליים, חלקם כבר די מבוססים וחזקים וחלקם עדיין נותרים איזוטריים יותר. ניתן כמה דוגמאות. 

    נקודות מרכזיות לגבי רשימת מטבעות קריפטו

    • מטבע קריפטו (השם היותר מקצועי ומדויק למטבעות הווירטואליים) הוא סוג של נכס פיננסי דיגיטלי, אשר קיים על גבי ספר חשבונות ציבורי ומבוזר, מוצפן לגמרי כמובן, אשר נקרא בלוקצ'יין. 
    • תחום מטבעות הקריפטו התרחב משמעותית מאז השקת מטבע הביטקוין וכל הזמן מופצים מטבעות חדשים, חלקם צומחים וגדלים וחלקם נעלמים לתהומות הנשייה.
    • הביטקוין ממשיך להוביל בגאון וללא תחרות את המחנה במונחי נתח שוק, פופולאריות ובסיס משתמשים. גם במונחי שווי למול דולר ארה"ב הביטקוין הוא החזק ביותר. 
    • מטבעות וירטואליים אחרים, דוגמת את'ריום, מסייעים לפתח וליצור מערכות פיננסיות מבוזרות שבאמת מנהלות פעילות כלכלית. 

    סוגי מטבעות וירטואליים / מטבעות אלטרנטיביים

    לפני שניכנס לדוגמאות של רשימת מטבעות וירטואליים, נסביר בקצרה על שני הסוגים העיקריים של מטבעות אלו – כי בעוד ששחקני קריפטו מנוסים מבינים את ההבדלים הטכניים והמהותיים ביניהם, משקיעים ואנשים חדשים יותר לתחום, לא תמיד מודעים להבדלים כי כל הנכסים נסחרים בבורסות קריפטו. 

    • מטבעות קריפטוגרפיים

    מכשירים פיננסיים שממש מיועדים לביצוע תשלומים ולשמש כמטבעות של ממש בעולם הדיגיטלי והאמיתי. הם מתבססים על מערכת קריפטוגרפית מבוזרת של משתמשים וטכנולוגיית בלוקצ'יין. מטבעות אלו שואפים במידה כזו או אחרת להיכנס לשימוש שוטף בכלכלה ה"רגילה" ובמידה מסוימת להחליף את שיטת המטבע המסורתית. 

    • טוקנים / Tokens

    טוקנים הם גם אמצעים פיננסיים מבוססי בלוקצ'יין, אך הם מיועדים לשמש למטרה אחרת משימוש ככסף לתשלומים והעברת ערך. כך למשל אפשר להחזיק בטוקנים כחלק מהנפקת מטבעות ראשונית ואלו מייצגים בעלות מסוימת בבלוקצ'יין מוגדר או מערכת פיננסים מבוזרת מוגדרת. לעיתים מקשרים בין ערך הטוקנים לערך של חברה מסחרית או של פרויקט קריפטו, בדומה למניות או אג"ח. 

    רשימת מטבעות וירטואליים

    • ביטקוין (BTC): המלך של עולם הקריפטו והמטבע שהתחיל את הכל. הושק כבר ב-2008 והוא כיום מטבע הקריפטו הגדול, הנפוץ, החזק והיקר ביותר. במקרים רבים, ביצועי הביטקוין מסמנים את מגמת שוק הקריפטו כולו. משקיעים התחלתיים בביטקוין הרוויחו – בפועל או על הנייר – סכומים אדירים. 
    • את'ריום (ETH): מטבע הקריפטו השני בחשיבותו, בגודלו ובפופולאריות שלו, מבוסס על פלטפורמת תוכנה מבוזרת בעלת אותו השם, המטבע הוא חלק ממערכת שלמה המיועדת ליצור חבילה מבוזרת ולא נשלטת מרכזית של מוצרים פיננסיים עם גישה לכל אחד בכל העולם. 
    • לייטקוין (LTC): מטבע הקריפטו Litecoin הושק ב-2011 והיה אחד הראשונים לפעול בשוק לצד הביטקוין המוביל. דומה לביטקוין במודל הכרייה והפעולה שלו, אבל עם קצב ייצור בלוקים מהיר יותר. 
    • דוג'קוין (DOGE): כנראה מטבע הקריפטו הראשון שצבר פופולאריות ונתח שוק רק בגלל אזכורים משעשעים ברשתות החברתיות, בעיקר מוכרים אלו של אילון מאסק לגבי המטבע. מקובל כמטבע לתשלום עבור כמה וכמה מותגים גדולים בארה"ב ובמדינות נוספות. 
    • Tether (USDT): מהראשונים והפופולאריים ביותר בתת-תחום של מטבעות יציבים (Stable Coins) – מטבעות קריפטו האמורים לייצב את השער שלהם למטבע סטנדרטי או לפרמטר חיצוני אחר, כדי להפחית תנודתיות (אחד האלמנטים המרכזיים והמסוכנים בשוק הקריפטו). בפועל, הייצוב הזה לא תמיד הוכיח את עצמו עבור רובם של אותם "מטבעות יציבים". 

    לצד רשימת מטבעות קריפטו זו, יש כמובן עוד המון אפשרויות של מטבעות וירטואליים, חלקם צומחים וחלקם עדיין די קטנים ולא מוכרים. ניתן למשל להזכיר מטבעות כגון: Solana, Cardano, Polkadot, Bitcoin Cash, Binance, Polygon ועוד מגוון מטבעות. 

      דילוג לתוכן